Wednesday, December 16, 2015

Peasant Dress

Hari saya nak kongsi tutorial nak buat peasant dress yang sangat laa mudah bagi saya..
Meh saya shera pola dress nie clik   scatteredthoughtsofacraftymom . Bile dah ade pola kerja-kerja nak buat dress sangat laa mudah...

Cara nak gunakan pola nie... ukur dulu bahu anak labuh untuk tanggan dan labuh baju yang kite... so pilih laa pola umur brape yang sesuai ngan anak kite... untuk kembang baju boleh reka sendiri nak kembang setaman boleh nak labuh pun boleh... Peasant dress nie boleh buat pelbagai jenis baju... Muslimah dress boleh, top dress boleh...gaun pun boleh...

Untuk nak buat dress yang labuh dan kembang setaman saya syorkan beli kain 2meter.
Kalau nak buat top aje 1 meter dah cukup.
Meh saya share gamba yang saya ambik dari google.... gamba hasil saya jahit nanti sooooooon saya sharekan yea...


Selamat mencuba... Kalau ade masalah atau nak minta tolong saya emailkan pola or print n pos email saya yea nbm_zura@yahoo.com


No comments:

Hari Raya 2019

Ini budak nama dia Nur Zalfha Umairah baru berusia 2 tahun 5 bulan... Nak di jadi kan cerita malam raya 2019 dia jatuh sofa yang tak brap...