Wednesday, August 20, 2014

Bahaya sang pengila Game dalam FB

Waaaaa waaaa dah lama nye tak up date blog ku sayang nie... hari ni nak share pasal duit habis beli game intenet... baguskan perangai...cam orang dah terlebih-lebih duit tak tahu nak letak katne... kalau g sedekahkan duit tu banyak gak pahalakan...

gamba nie ambik dari google...tq sape nye gamba
sebenanya nak cite pasal kad debit maybank nie... sekarang kan zaman super mudah atau dengan kate senang nyee zaman super super lazzzzy.... betulkan?? yelah ape tak nyeee... alaa malas nak masak oder jap g sampai depan umah... alamak astro lupe baya... call customer service buat pembayaran... tak yah bergerak dah semua datang dengan hanya dipanggil... makin betabah gemuk laa rakyat malaysia...

panjang nyeee pluk termembebel...
Nak story ckit... kes nie terjadi sebelum raya... Kononnya nak beli barang melalui online... buka laa maybank 2u sekali cek baki dah kosong kosong.... waaaawaaawaaaa sedih mak ok... teranjat anjeee duit dah kosong kosong..
dengan itu terus laa menelepon customer service maybank bertanyakan kemana duit ku pergi... kebetulan time call tu maybe seorang yang masih bujang...muda n hansem tu ckit kot yang menjawab call aku... dia tanye kenapa ape masalh... so aku crite laa pasal duit aku dah hilang tak tau sape yang kebas.. dia tanye ade share ke no acc depan card bank tu ngan sesape... aku cakap laa penah share ngan orang yang memang bebetul aku kenal... pastu dia dia suh cek dalam history maybank 2u... aku pun baca laa semua transaction yang aku rase tak penah lakukan sebab...maybank nie aku buat kas untuk shaklee ku sayang... teranjat anjee rupanyee duit ku telah disalurkan kepada google wallet sebab orang tu telah membeli game... Nasihat yang aku dapat dia cakap trus blok n cancell kan google wallet tu... sebab bile kite clik game tu secara automatik duit trus di tolak... gila ko senang-senang nak bagi ke dia...dah laa aku tak main...

so disini aku menyarankan kepada semua yang membaca dan menggunakan kemudahan yang super lazzzy nie jaga laa no kad anda jangan kasi sesape pun guna,,, pinjam or nak lihat-lihat kad kite tu...sangat bahaya...

pasni acik takkan bagi dah kad acik untuk menjadi tatapan umum n no more pinjam-pinjam ok... minta maaf bagi mu... dah laaa kosong kosong jadi nye... ingat salam raya ke kosong kosong..


-ads-

jom dapatkan segera BOBA Original dari 



No comments:

Hari Raya 2019

Ini budak nama dia Nur Zalfha Umairah baru berusia 2 tahun 5 bulan... Nak di jadi kan cerita malam raya 2019 dia jatuh sofa yang tak brap...